سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌الله قزوینی

حوزه/ مدیر شبکه جهانی ولایت، امروز باید برای معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) از تمام ظرفیت های کشور بهترین استفاده را بنماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسینی قزوینی ، رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) و استاد حوزه علمیه قم، در هشتمین اجلاس بزرگداشت غدیر در جمع امامان جماعت مساجد مشهد که  در هتل الغدیر این شهر برگزار شد، با بیان اینکه سیل تهاجم به فرهنگ اهل بیت(ع) در عصر حاضر در طول تاریخ بی مانند بوده، ابراز داشت: هم اکنون بیش از 300 شبکه ماهواره ای در منطقه علیه شیعه فعالیت می کنند که به طور مثال  40 شبکه عربی زبان درباره خطر شیعه صفوی ایران برای سرزمین های عربی به صورت همزمان برنامه دارند

وی افزود: امروز عصر رسانه است و پیروزی و شکست در میدان نبرد رقم نمی خورد، بلکه در استودیوهای شبکه های ماهواره ای رقم می خورد که نمونه آن فتنه 88 است که با چند شبکه ماهوارهای به کشور ما ضربه زدند.

این فعال رسانه ای حوزه دین، یادآور شد: امروز رسانه های دشمن در  زمینه تشویش اذهان مردم و جوانان فعال اند و روزنامه ها و کتاب ها و مجله ها نمی توانند در این حد کاری انجام دهند.

مدیر شبکه جهانی ولایت، به اذعان یکی از مفتیان اهل سنت درباره غفلت شیعه و سنی در ورود به عرصه رسانه ای و در مقابل راه اندازی شبکه های ماهواره ای وهابی و تاثیر آن در بین جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: امروز مردم دنیا، زیاد اهل مطالعه نیستند بلکه مردم تمایل زیادی به برنامه های  نگاه کردنی و تماشاکردنی  دارند، لذا  هیچ یک از مبلغان ما نمی تواند با منبر و تبلیغ معمولی  مخاطب چند دهه میلیونی جذب نماید.

وی با اشاره حدیثی گفت: اگر بخواهیم رسالت طلبگی خود را به جهان برسانیم باید عالم به زمان خود باشیم و اگر تفکر 50 سال پیش را داشته باشیم و تنها به منبر که البته لازم و ضروری است، اکتفا کنیم، اشتباه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی با تاکید بر اینکه امروز با وجود تبلیغ رسانه ای، فرصت طلایی در اختیار ماست، از روحانیان خواست تا حضور خود در عرصه رسانه و فضای سایبری را پررنگ تر و از فرصت های طلایی به بهترین وجه استفاده کنند.

وی بیان حقایق اهل بیت(ع) به صورتی «لیّن» و نرم را ارزشمند خواند و با اشاره به اصطلاح قرآنی «قولا لینا»، توضیح داد: باید ادله ما بر خلافت بلافصل امیرمومنان و امامت الهی را تبیین کنیم. این در حالی است که ما و رسانه های مان بسیار در این زمینه کم کار کرده ایم و در معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) کوتاه آمده ایم.

این استاد حوزه علمیه قم با اذعان بر اینکه به فرمایش امام رضا(ع) که می فرمایند: «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» عمل نکرده ایم، از تاثیر برنامه های شبکه ماهواره ای مانند ولایت که کلام امام رضا(ع) را پیاده کرده، سخن گفت  و ابراز داشت: این روش موجب شده که برخی ها مستبصر شوند و به مکتب اهل بیت(ع) بپیوندند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام ششم، اهل بیت(ع) به عیادت همسایه اهل سنت یا تشییع جنازه او می روند، اظهار داشت: بنابراین اگر تابع اهل بیت(ع) هستیم منطق ایشان همان است که خودشان فرموده اند و سب و لعن معنی ندارد.

این محقق حوزوی افزود: البته بدون تبری، تولی محقق نمی شود ولی تبری معنایش توهین و سب نیست و باید ببینیم که تبری امامان معصوم(ع) چگونه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha